دکتر رهبر در شورای اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: امکانات رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی باید در جهت ارتقاء سطح آگاهی و بینش افراد جامعه به کار رود/ تربیت نیروی متخصص و متعهد در عرصه اطلاع رسانی و خبر شورای اطلاع‌رسانی، ارتبا

دکتر رهبر در شورای اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: امکانات رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی باید در جهت ارتقاء سطح آگاهی و بینش افراد جامعه به کار رود/ تربیت نیروی متخصص و متعهد در عرصه اطلاع رسانی و خبر شورای اطلاع‌رسانی، ارتبا

شورای اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر خجسته، دکتر شکرخواه، دکتر عاملی و جمعی از استادان برجسته و صاحب نظر این حوزه و مدیران دانشگاه در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهبر در این نشست با قدردانی از حضور چهره‌های شاخص حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن سه رسانه از قبیل دو خبرگزاری و یک روزنامه، فضای خوبی در جهت اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم جامعه در اختیار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید از امکانات رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تربیت نیروی متخصص و متعهد در عرصه اطلاع رسانی و خبر استفاده شود، گفت: ما باید از این توانمندی به منظور توسعه نیروی انسانی که دغدغه‌ اسلام، نظام و کشور را دارد و در راستای اهداف و فرمایشات مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد، بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچگاه از رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جهت مقاصد سیاسی و جناحی استفاده نخواهیم کرد و اجازه این کار را به هیچ‌ فرد و نهادی نخواهیم داد، گفت: همه امکانات اطلاع‌رسانی این دانشگاه در جهت ارتقاء سطح آگاهی و بینش افراد جامعه به کار خواهد گرفته شد.

در ادامه این جلسه اساتید و صاحب نظران به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی خود پرداخته که از آن جمله تبیین استراتژی های ارتباطی و رسانه ای در دانشگاه آزاد اسلامی و اتخاذ سیاستهای خبری مدون، یکپارچه و هوشمند در این راستا بود.

تأثیرگذاری فرهنگی، تصویرسازی دانشگاه در افکار عمومی، شناخت و درک صحیح از حوزه اجتماعی دانشگاه، استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان و فارغ التحصیلان، تدوین سیاستهای خبری، مخاطب شناسی، افکارسنجی و اعتمادسازی از مواردی بود که صاحب نظران به ارائه بحث و تبادل نظر درباره آن پرداختند.

همچنین در این نشست با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش تأثیرگذار آن در جذب مخاطب بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های دانشگاه و روابط عمومی واحدهای دانشگاهی در جهت ارتباط مناسب و صحیح با دانشجویان و مخاطبان به منظور ارائه تصویر واقعی از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه تاکید شد.

پایبندی و رعایت اخلاق حرفه ای و کاری، ارتقاء سواد رسانه ای، تمرکز بر روی تولید محتوا، انعکاس تولیدات علمی و پایان نامه‌هایی که دارای ارزش خبری ویژه ای هستند از دیگر موارد مطرح شده توسط صاحب نظران در این نشست بود.

در بخش دیگری از این نشست بر توجه به بعد بین‌المللی دانشگاه، فعالیتها، سیاستها و راهبردهای اصلی و کلان دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شد.

در پایان این جلسه ضمن جمع بندی مباحث مطروحه، مصوب شد سه کارگروه تحت عناوین کارگروه تعیین استراتژیها و سیاستگذاری های کلان، کارگروه ساماندهی رسانه های موجود دانشگاه به صورت تخصصی و آکادمیک و کارگروه استفاده از ظرفیت های بالقوه سایر رسانه های دانشگاه اعم از نشریات، مجلات و وب سایتها تشکیل و در رابطه با هریک جلسات تخصصی برگزار شود.